Highlights small

Jesteś tutaj

ZED-R16

Komunikat o błędzie

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable w konsbud_logo() (linia 107 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
  • Notice: Only variables should be passed by reference w konsbud_logo() (linia 112 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).

ZED R-16 stanowi wyjątkowe rozwiązanie do studia nagrań. Posiada wbudowany interfejs FireWire I/O, pozwalający na jednoczesną rejestrację maksymalnie 18 śladów. Dodatkowo wyposażono go w wysokiej jakości przedwzmacniacze mikrofonowe o imponującym zakresie dynamiki. Umożliwiają one precyzyjne wysterowanie każdego rodzaju sygnału. Godnym uwagi jest także 4-stopniowa korekcja barwy z 2 przestrajalnymi środkowymi częstotliwościami i dwoma, płynnie przestrajanymi dobrociami Q. Rozwiązanie takie spotykane jest zazwyczaj w kilkukrotnie droższych mikserach. 

Główną zaletą miksera ZED-R16 jest jego hybrydowa konstrukcja: klasyczny analogowy mikser połączono z interfejsem FireWire oraz kontrolerami MIDI. Dodatkowo do dyspozycji pozostaje szereg funkcji umożliwiających pracę miksera w studio nagraniowym, rejestracja występów na żywo, miksowanie, tworzenie remiksów itd. Całość w ciepłej analogowej domenie, w oparciu o typową brytyjską korekcję barwy.

Do studia
ZED-R16 łączy ze sobą innowacyjne rozwiązania z solidną konstrukcją. Może być głównym narzędziem pracy każdego studia projektowego lub większych studiów z dedykowanymi pomieszczeniami studyjnymi. Mikser posiada funkcję Control room, alternatywne wyjście na kolejny zestaw monitorów odsłuchowych oraz 2 osobne wyjścia na monitory odsłuchowe dla artystów, a także 2 dodatkowe wyjścia Record out. Poza tym posiada wbudowany mikrofon pojemnościowy pracujący jako Talkback. Kolejnymi zaletami tego miksera są: dwufunkcyjne tłumiki kanałów, pełniące standardowe funkcje audio lub pracujące jako kontrolery MIDI, oraz przyciski Transport ułatwiające pełną integrację ze środowiskiem komputerowym. 

Karta dźwiękowa
Wewnętrzna karta dźwiękowa posiada 18 wejść i wyjść plus 16 wejść/wyjść w formacie ADAT. Każdy kanał miksera posiada swój niezależny kanał karty, dlatego każdy ślad może zostać nagrany osobno w danym sekwenserze (w trybie przed korekcją barwy lub po korekcji). Aby zredukować fluktuacje zegara synchronizacji czasowej, mikser wyposażony jest w profesjonalny chipset JetPLL™.

Przedwzmacniacze
Przedwzmacniacze ZED-R16 dobrano specjalnie do tego modelu. Posiadają ultra liniową konstrukcję. W pierwszym stopniu przedwzmacniacza użyto najwyższej jakości, niskoszumowe tranzystory. Pracują one jako aktywne sprzężenie zwrotne na obu składowych sygnału symetrycznego, jeszcze przed wzmacniaczem różnicowym. Wynikiem tego jest bardzo niski poziom zniekształceń, niski poziom szumów (-128,5dBu EIN), wysokie tłumienie sygnałów współbieżnych oraz piękny, transparentny dźwięk. 

Sekcja korekcji barwy
Dwa całkowicie przestrajalne w pełni parametryczne korektory częstotliwości środkowych oraz półkowe: dla częstotliwości niskich i wysokich to wyjątkowe narzędzia w mikserze ZED-R16. Są one wynikiem 40 lat doświadczeń i tradycji firmy Allen&Heath.

Wysyłki AUX
2 wysyłki przed tłumikiem i 2 po tłumiku mogą zostać wykorzystane jako źródło dla wzmacniacza słuchawek, wysyłek do procesorów efektów, lub odsłuchów dla realizatora czy muzyków. Sygnał z mikrofonu Talkback może być wysyłany na wysyłki AUX lub wyjść do studia - w zależności od środowiska pracy miksera. 

ADAT
Oprócz gniazd wejściowych i wyjściowych FireWire ZED-R16 posiada 4 gniazda optyczne 4 ADAT. Umożliwiają one przesłanie maksymalnie 26 niezależnych sygnałów wejściowych i wyjściowych. 

MIDI 
Sekcja MIDI została zaprojektowana tak, aby sterować sekcją Transport w programie software’owym. Dodatkowe programowalne przyciski mogą być sterowane przez użytkownika w zależności o jego potrzeb. Takie rozwiązanie w pełni integruje domenę cyfrową-softwear’ową z analogową funkcjonalnością. Ponadto tłumiki kanałów audio mogą stać się kontrolerami MIDI, aby w pełni wykorzystać możliwości miksera. 

Sekcja monitora
ZED-R16 posiada 2 ścieżki umożliwiające monitorowanie sygnałów: Control Room w reżyserce oraz dodatkową parę wyjść na drugi zestaw głośnikowy.

  • 16 kanałów mikrofonowo-liniowych
  • Korekcja barwy na kanałach mikrofonowych: 4-stopniowa, 2 przestrajalne z częstotliwościami 400Hz - 18kHz i 18Hz - 1kHz, płynnie przestrajana dobroć w zakresie od 0.8 do 6. 2, korektory półkowe (częstotliwości 12kHz i 80Hz w zakresie +/- 15dB)
  • 4 x AUX (2 przed tłumikiem, 2 po tłumiku)
  • Odsłuch: 2 pary wyjść (STUDIO 1 i 2) z możliwością wyboru sygnału odsłuchiwanego, wyjście Control Room i osobne słuchawkowe z wyborem odsłuchiwanego źródła, wyjścia AUX 1-4
  • Wyjścia: Suma wyjść LR (XLR), pary wyjść: Studio 1, Studio 2, Control Room, wyjście słuchawkowe, wyjścia AUX
  • Interface Firw-wire: Umożliwiający przesył 18 niezależnych sygnałów
  • ADAT: 16 wejść 16 wyjść
  • MIDI: 20 suwaków, przyciski Transport Bar, 12 potencjometrów obrotowych oraz 12 przycisków dowolnie programowanych
  • Punkt Insert na każdym kanale mono
  • Tłumiki 60 mm z osłoną przeciwkurzową
  • Filtr dolnozaporowy: 100Hz
  • Zasilanie Phantom 48V na każdym kanale mono
  • Wymiary: 704 x 470 x 102mm
  • Waga: 13 kg