Highlights small

Jesteś tutaj

Strefa wiedzy

Komunikat o błędzie

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable w konsbud_logo() (linia 95 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
  • Notice: Only variables should be passed by reference w konsbud_logo() (linia 98 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).

Referencje

  • Wyliczanie kątów ustawienia monitorów przy użyciu narzędzia G•Stencil.

  • Jeśli odległość monitora od ściany równa jest jednej czwartej długości fali dźwiękowej o danyj częstotliwości, odbicie tej fali jest w przeciwfazie do dźwięku bezpośredniego i dochodzi do zjawiska znoszenia się fal dźwiękowych.

  • Otoczenie akustyczne monitora to przestrzeń, w której rozchodzi się dźwięk z monitora. Poziom dxwieku wzrasta, gdy przestrzeń wokół monitora ograniczają ściany. Zmniejszenie przestrzeni wokół monitora o połowę powoduje podwojenie poziomu ciśnienia akustycznego.

  • Przy niskich częstotliwościach - zazwyczaj przyjmuje się, że jest to przedział poniżej 200 Hz - dźwięk z monitorów rozchodzi się dookólnie. Oznacza to, że we wszystkich kierunkach monitor generuje jednakowe zmiany ciśnienia akustycznego.

  • Prędkość rozchodzenia się dźwięku w powietrzu jest w przybliżeniu równa 344 m/s. Dźwięk pokonuje odległość 1 metra w ciągu 3 ms.

    W wolnej przestrzeni (bez ścian, podłogi ani sufitu) z podwojeniem odległości, poziom dźwięku spada o o 6 dB.

  • Proporcje dźwięku bezpośredniego względem dźwieku odbitego mają znaczący wpływ na brzmienie miksu. Poniższa tabela zawiera zaestawienie optymalnych odległości stanowiska odsłuchowego od poszczególnych modeli monitorów Genelec.

  • Odległość realizatora od monitorów odgrywa kluczową rolę zarówno w kwestii wydajności monitorów, jak i poziomu SPL na stanowisku odsłuchowym. Poniższa tabela zawiera zestawienie poszczególnych modeli monitorów Genelec i osiąganego przez nie poziomu SPL.

  • Oto kilka sposobów na poprawienie akustyki w typowej reżyserce zbudowanej na planie prostokąta.

  • Kalibracja monitorów studyjnych jest bardzo pomocna, ale może nie rozwiązać wszystkich problemów związanych z akustyką pomieszczenia.

  • Bardzo duży wpływ na jakość reprodukcji dźwięku ma akustyka pomieszczenia. Dźwięk odbija się nie tylko od ścian, podłogi i sufitu, ale również od dużych przedmiotów, takich jak konsole mikserskie, stoły, skrzynie ze sprzetem czy meble.

Strony