Jesteś tutaj
Strefa wiedzy
Referencje
-
Wyliczanie kątów ustawienia monitorów przy użyciu narzędzia G•Stencil.
-
Jeśli odległość monitora od ściany równa jest jednej czwartej długości fali dźwiękowej o danyj częstotliwości, odbicie tej fali jest w przeciwfazie do dźwięku bezpośredniego i dochodzi do zjawiska znoszenia się fal dźwiękowych.
-
Otoczenie akustyczne monitora to przestrzeń, w której rozchodzi się dźwięk z monitora. Poziom dxwieku wzrasta, gdy przestrzeń wokół monitora ograniczają ściany. Zmniejszenie przestrzeni wokół monitora o połowę powoduje podwojenie poziomu ciśnienia akustycznego.
-
Przy niskich częstotliwościach - zazwyczaj przyjmuje się, że jest to przedział poniżej 200 Hz - dźwięk z monitorów rozchodzi się dookólnie. Oznacza to, że we wszystkich kierunkach monitor generuje jednakowe zmiany ciśnienia akustycznego.
-
Prędkość rozchodzenia się dźwięku w powietrzu jest w przybliżeniu równa 344 m/s. Dźwięk pokonuje odległość 1 metra w ciągu 3 ms.
W wolnej przestrzeni (bez ścian, podłogi ani sufitu) z podwojeniem odległości, poziom dźwięku spada o o 6 dB.
-
Proporcje dźwięku bezpośredniego względem dźwieku odbitego mają znaczący wpływ na brzmienie miksu. Poniższa tabela zawiera zaestawienie optymalnych odległości stanowiska odsłuchowego od poszczególnych modeli monitorów Genelec.
-
Odległość realizatora od monitorów odgrywa kluczową rolę zarówno w kwestii wydajności monitorów, jak i poziomu SPL na stanowisku odsłuchowym. Poniższa tabela zawiera zestawienie poszczególnych modeli monitorów Genelec i osiąganego przez nie poziomu SPL.
-
Oto kilka sposobów na poprawienie akustyki w typowej reżyserce zbudowanej na planie prostokąta.
-
Kalibracja monitorów studyjnych jest bardzo pomocna, ale może nie rozwiązać wszystkich problemów związanych z akustyką pomieszczenia.
-
Bardzo duży wpływ na jakość reprodukcji dźwięku ma akustyka pomieszczenia. Dźwięk odbija się nie tylko od ścian, podłogi i sufitu, ale również od dużych przedmiotów, takich jak konsole mikserskie, stoły, skrzynie ze sprzetem czy meble.