Highlights small

Jesteś tutaj

Red Bull Culture Clash w Johannesburgu

Komunikat o błędzie

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable w konsbud_logo() (linia 95 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
  • Notice: Only variables should be passed by reference w konsbud_logo() (linia 98 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
17-01-2018

Red Bull Culture Clash w Johannesburgu

Impreza Red Bull Culture Clash odbyła się 23 Września 2017r. na stadionie Orlando w Johannesburgu. Czterech największych afrykańskich artystów przyjechało ze swoimi zespołami by wziąć udział w czterech rundach muzycznego konkursu. O zwycięstwie decydowała głośność owacji. Za pomiar natężenia dźwięku emitowanego przez publiczność odpowiadała firma Joynes Nash Ltd. z Wielkiej Brytanii. Do zebrania niezbędnych danych akustycznych użyto analizatorów natężenia dźwięku NTi Audio XL2.

W rolę prowadzących wcielili się aktor i prezenter telewizyjny Thapelo Mokoena oraz prezenter telewizyjny Siyabonga Ngwekazi. Imponujące występy muzyczne czterech artystów utrzymane były w czterech różnych stylach – Hip Hop, House, Dancehall i Afrobeat. Na scenie pojawili się artyści światowej klasy –AKA i Top Boyz Sound System, Patroankingi Red Hot Sound System, DJ Tira i Durban Massacre Sound System oraz Admiral, Jahseedi AfricanStorm Sound System. Wystąpiło również wielu specjalnych gości.

Multimedialna wizualizacja danych akustycznych w trybie Live

Wydarzenie było transmitowane na żywo przez południowoafrykańską telewizję. Dane akustyczne musiały być przedstawione w przejrzysty graficzny sposób zarówno widzom przed telewizorami, jak i publiczności zgromadzonej na stadionie. Dodatkowe wyzwania wynikały z tego, że występy odbywały się na czterech niezależnych scenach o szerokości osiemdziesięciu metrów, dynamika dźwięku emitowanego przez publiczność była niezwykle zmienna a występy artystów cechowały się ogromną spontanicznością.

Pomiar głośności owacji

Do pomiaru natężenia dźwięku emitowanego przez publiczność użyto trzech analizatorów XL2 ustawionych przy stanowisku głównego realizatora dźwięku, z mikrofonami skierowanymi w kierunku publiczności. Pierwszy analizator XL2 przekazywał dane na żywo, za pośrednictwem oprogramowania NTi Audio Projector Pro, do kierownika studia telewizyjnego i zespołu grafików na stadionie. Sygnał audio z wyjścia słuchawkowego przedstawiany był w formie słupków graficznych na ustawionych na scenie ekranach LCD.
Drugi analizator XL2 przekazywał dane dotyczące aktualnego poziomu natężenia dźwięku do tabeli programu Microsoft Excel. Dzięki temu analiza poziomu głośności owacji prowadzona była w błyskawicznym tempie i nie trzeba było czekać na wyniki. Trzeci analizator rejestrował przez cały czas trwania koncertów wszystkie dane, by zachować je do dalszej analizy.
   
Zacięta walka o zwycięstwo

Emocje sięgnęły zenitu, gdy DJ Tira zaprosił na scenę Mgarimbe i wykonali hit „Sister Bettina”. Zola, legenda Kwaito, został zaproszony przez Durban Massacre. Przed nimi wystąpili Mdu Masilela i Riky Rick. The Top Boys wystąpili z legendarnym HHP, a Red Hot pojawili się na scenie w towarzystwie takich sław jak YemiAlade, Nasty C, Davido i Busiswa. Niestety pomimo ogromnego aplauzu publiczności, HHP i Red Hot zostali zdyskwalifikowani za wykonanie tej samej piosenki co AfricanStorm. Pojedynek był niezwykle wyrównany. Ostatecznie, po zaciętej walce, zwycięzcą okazał się Durban Massacre. Gratulacje!