Highlights small

Jesteś tutaj

Qu-32 Mikser cyfrowy

Komunikat o błędzie

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable w konsbud_logo() (linia 95 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
  • Notice: Only variables should be passed by reference w konsbud_logo() (linia 98 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).

Qu-32 to połączenie wyjątkowej łatwości użytkowania z najwyższej klasy wydajnością audio, co zawdzięcza czułemu ekranowi dotykowemu, 33 zmotoryzowanym tłumikom oraz uznanym w świecie, sterowanym cyfrowo przedwzmacniaczom AnalogiQTM. 

Bazując na technologiach oraz interfejsie zastosowanych w systemach GLD oraz iLive, miksery Qu-32 czynią dostęp do cyfrowego świata miksowania jeszcze łatwiejszym niż do tej pory. 

KSZTAŁT

Mikser został wykonany z solidnej, giętej na zimno blachy Zintec. Obudowę zaprojektowano w ten sposób, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość i sztywność, zachowując przy tym niską wagę oraz łatwość montażu w racku. Dodatkowym atutem tego miksera jest to iż nie zawiera żadnych wentylatorów, czyli jest absolutnie bezgłośny co ma niebagatelne znaczenie w warunkach studyjnych. Ponadto jego charakterystyczny kształt obudowy gwarantuje optymalny przepływ powietrza, eliminując tym samym potrzebę wykorzystania aktywnego chłodzenia. Konstrukcja zapewnia również dodatkowe korzyści, jak np. użyteczną przestrzeń pod mikserem, którą można wykorzystać w dowolny sposób, przykładowo trzymając w niej mikrofon, dysk USB lub „input listę”. 

DOŚWIADCZENIE W MIKSOWANIU

Gigantyczna moc przetwarzania i zaawansowana funkcjonalność w mikserze audio na niewiele się zda jeśli ich obsługa oraz dostęp nie będą błyskawiczne i intuicyjne. Już w pierwszym kontakcie z Qu-32 są odczuwalne lata badań nad ergonomią oraz doświadczenie realizatorskie osób projektujących nad zapewnieniem naturalnego wyglądu oraz optymalnej wygody pracy. Nie chodziło tu o samo odtworzenie analogowego interfejsu, tylko o zaprojektowanie rozwiązania przejrzystego, wygodnego i intuicyjnego dla wszystkich, nie tylko fanów cyfrowego stylu, ale również osób preferujących „starą szkołę” realizacji. 

PRZEDWZMACNIACZE ANALOGIQ

Qu-32 posiada 32 przedwzmacniacze AnalogiQTM  z możliwością przywoływania ustawień, z dokładnością skoku wzmocnienia o 1dB oraz ścisłą integracją by zapewnić optymalną dokładność i jakość dźwięku. Analogowy sygnał jest konwertowany przez wysokiej klasy, niskoopóźnieniowe 24 bitowe analogowo-cyfrowe przetworniki, przetwarzany, a następnie z powrotem konwertowany przez równie dobre 24 bitowe przetworniki cyfrowo-analogowe. Przedwzmacniacze AnalogiQTM opracowywano i testowano przez wiele miesięcy, a wszystko w celu uzyskania klarowności, niewielkiego zniekształcenia i ultra niskiego poziom szumu, zachowując przy tym ciepłe brzmienie czego brakuje wielu innym cyfrowym mikserom.

SUPERSTRIP

Wszystkie podstawowe funkcje przetwarzania kanału zostały zawarte w postaci przejrzystego panelu sterującego, z osobnym sterowaniem dla każdej z sekcji. Superstrip został uzupełniony o sterowanie ekranowe dla uzyskania podglądu wartości oraz wyboru bardziej szczegółowych parametrów. Wszystko to zawarte jest w prostym i intuicyjnym menu. Przetwarzanie dla kanałów mono i stereo zawiera trim, polaryzację, filtr górnoprzepustowy, insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, kompresor i delay. Natomiast miksy stereo zawierają insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, delay oraz regulację balansu.

ZMOTORYZOWANE TŁUMIKI 

Na początku automatyka tłumików zaczęła się pojawiać jako kosztowna opcja w studyjnych konsoletach lat 80, ale w świecie cyfrowych technologii stała się już normą. Mimo wszystko niektórym mikserom z wyższej półki nadal brakuje tego udogodnienia, które jest kluczową funkcją w przypadku przywoływania ustawień i  przy zmianie scen. Zmotoryzowane tłumiki są niezbędne do szybkiego miksowania, szczególnie gdy istnieje potrzeba realizacji wielu miksów monitorowych jednocześnie. W takim przypadku wystarczy wcisnąć klawisz „mix”, aby fadery błyskawicznie wskazały poziomy wysyłek danego miksu. Qu-32 posiada 33 zmotoryzowane tłumiki renomowanej firmy ALPS, 24 tłumików jest zawartych w 2 warstwach, umożliwiając natychmiastowy dostęp do wszystkich kanałów wejściowych i wyjściowych. Całość została ukryta w kompaktowej przestrzeni. Wartością dodaną jest dedykowany tłumik master dynamicznie podążający za aktualnym wyborem szyny miksującej. Dostępna jest również trzecia warstwa custom, pozwalająca ustawić użytkownikowi dowolną kombinację, kanałów wejściowych, wysyłek i powrotów efektów i mixów.

EFEKTY ILIVE

Algorytmy procesorów efektowych oraz dynamiki zostały zaczerpnięte z serii iLive pro touring. Wielu znanych realizatorów wybrało właśnie tą serię zamiast topowych pluginów oraz zewnętrznych urządzeń peryferyjnych. Qu-32 zawiera 4 stereofoniczne silniki iLive FX, zapewniające wspaniałe brzmienia klasycznych pogłosów, bramkowanych pogłosów, delaye, modulatory, flangery i inne. Sama biblioteka efektów rośnie wraz z kolejnymi aktualizacjami firmware. Powroty efektów mają swój dedykowany kanał, więc nie ma potrzeby wykorzystywania do tego celu kanałów wejściowych. Każdy stereofoniczny powrót efektu posiada 4 pasmowy korektor parametryczny.

BOGATE WYPOSAŻENIE

Qu-32 został wyposażony w 5 rdzeni wysokowydajnych procesorów ARM, z dedykowanymi rdzeniami do obsługi wyświetlacza, interfejsu sterującego, transmisji USB, Qu-Drive -wielościeżkowego zapisu/odczytu USB, ethernetu i automatyki tłumików. Ponadto rdzenie ARM oferują supernowoczesne przetwarzanie, równoległą pracę zapewniającą szeroką kontrolę, natychmiastowe działanie i błyskawiczną odpowiedź.

Zespół procesorów DSP miksera Qu-32 wykorzystuje nową generację dwurdzeniowych DSP, co daje 10 rdzeni. 8 z nich jest dedykowanych do przetwarzania kanałowego i miksu. Dzięki tak potężnej mocy obliczeniowej (z której aktualnie jest wykorzystywana tylko część) Qu-32 wykazuje potencjał, który może być wykorzystany w kolejnych aktualizacjach oprogramowania w postaci dodatkowej funkcjonalności. Architektura DSP miksera Qu-32 operuje na różnych dokładnościach bitowych, dopasowanych do konkretnych algorytmów jak 48 bitów na krytyczne funkcje EQ, 56 bitowy akumulator na szynach miksujących, co jest szczególnie istotne by wydobyć każdy niuans dźwięku i zawrzeć go w końcowym miksie.

dSNAKE

Qu-32 jest samowystarczalnym mikserem, do którego wystarczy podłączyć analogowe okablowanie. Do podpięcia miksera ze sceną zamiast ciężkiego analogowego multicore’a można użyć wygodnego kabla Cat5, co jest szczególnie przydatne przy realizacji FOH. Qu-32 posiada cyfrowy port dSNAKE, pozwalający na podłączenie ze stageboxami AR2412, AR84 czy AB168. dSNAKE jest autorskim protokołem sieciowym, zapewniającym transport sygnału z opóźnieniem jedynie 105us przy kablu o długości do 120m.

KLAWISZE UŻYTKOWNIKA

Qu-32 posiada 10 klawiszy, którym użytkownik może przypisać wybraną przez siebie funkcję jak Mute, Groups, Tap Tempo, Scene navigation czy PAFL Clear.

MATRYCE

Qu-32 zawiera 2 matryce stereo, wyposażone w pełny processing. Jest to niejako mikser w mikserze gdyż matryce pozwalają zmiksować dowolną kombinację Grup, Mix i głównej szyny LR.  W praktyce stosuje się je do zastosowań broadcastowych, stworzenia odrębnego miksu do nagrań lub powielenia wyjścia głównego dla linii opóźniających i innych stref nagłośnienia wymagających niezależnej korekcji i ustawień opóźnienia. 

DOTYKOWA OBSŁUGA

Wyświetlacz o wielkości 7” i rozdzielczości 800 x 480, 16 mln kolorów i dedykowany enkoder sterujący, pozwalają na błyskawiczny i prosty dostęp do wszystkich ustawień. Przyjazny i przemyślany interfejs, dedykowane przyciski, zakładki ekranowe szybko doprowadzą do wskaźników poziomów czy widoku analizatora RTA, efektów, przetwarzania kanału, połączenia USB, scen, ustawień menu i wielu innych.

PRZYWOŁYWANIE USTAWIEŃ 

Dużą zaletą cyfrowego miksowania dźwięku jest możliwość zapisywania i wczytywania scen (snapshot) za pomocą jednego przycisku. W Qu-32 można w ten sposób zapisać do 100 scen. Ponadto kanały oraz miksy można zabezpieczyć przed przywoływaniem. Na przykład jeżeli instrument lub mikrofon jest zamieniany po próbie dźwięku, kanał może być zabezpieczony przed przywołaniem tak by ustawienia nie zostały nadpisanie przez scenę. W przypadku, gdy na chwilę przed startem wydarzenia chcemy podłączyć odtwarzacz mp3 czy miks dla telewizji, kanały lub szyna miksująca może zostać zabezpieczona przed zmianą sceny.

Dodatkowo, zmianę pojedynczego parametru można zablokować dzięki Recall Filters lub Global Recal Filters. Ta funkcja staje się przydatna również, w sytuacji ustawienia korektora graficznego w celu skompensowania zmiany odpowiedzi impulsowej po wejściu publiczności na salę. Własne ustawienia takich elementów jak EQ, kompresor, ustawienia kanału lub efektu mogą być zapisane w bibliotece.  Dzięki czemu użytkownik zyskuje szybki dostęp do brzmienia ulubionego mikrofonu, pogłosu i możliwość ich wykorzystania na innych kanałach czy show. Ustawienia bibliotek, scen i całe show mogą być zapisane na pendrive, gotowe do użytku na innym mikserze Qu.

TRANSMISJA USB AUDIO

Qu-32 ma wbudowany interfejs audio, pozwalający na transmisję do 32 kanałów do komputera Mac lub PC. Powrót z komputera może być łatwo przypisany do kanału wejściowego. Interfejs na Mac OS X jest prawdziwie „plug‘n’play”, gdyż nie wymaga instalacji dodatkowego sterownika do działania. Jest automatycznie rozpoznawany przez każdy DAW wspierający Core Audio, np. Logic, Cubase, Reaper i Pro Tools. Dla komputerów z Windows dostępne są kompatybilne sterowniki ASIO i WDM.

Klasyczna kontrola MIDI jest tunelowana poprzez połączenie USB, dzięki czemu można w łatwy sposób przypisać tłumiki do śladów w DAW.  Ponadto sterownik do kontroli DAW  pozwala na łatwą konfigurację i emulację protokołów HUI lub Mackie Control na systemach Mac OS X.

QU-DRIVE

Qu-32 nie wymaga sterowników do karty dźwiękowej i oprogramowania, ma zintegrowany wielośladowy rekorder USB,  który potrafi nagrać i odtworzyć 18 kanałów w jakości 48kHz 24bit bezpośrednio do oraz z dysku twardego na USB. Rejestracja nagrań wielośladowych lub stereo nigdy nie była tak łatwa. Wielośladowe ścieżki mogą zostać odtworzone z powrotem na kanałach mono 1-18. Ścieżki stereo z dysku twardego są odgrywane na ST3.

QU-PAD

Dzięki instalacji aplikacji Qu-Pad na iPadzie można sterować Qu-32. Z jej pomocą można bez problemu ustawić monitory na scenie, swobodnie przejść się po całym obiekcie optymalizując system frontowy oraz zrealizować koncert w samym środku widowni. Qu-Pad łączy się z mikserem poprzez WiFi dając bezpośredni dostęp do wszystkich niezbędnych parametrów i ustawień. Qu-Pad wymaga połączenia routera WiFi lub access pointa z portem Network na mikserze.   

ME – SYSTEM MIKSU PERSONALNEGO

Qu-32 jest w pełni kompatybilny z serią mikserów do odsłuchu personalnego ME. Dowolna liczba mikserów personalnych ME-1 może być połączona w łańcuch urządzeń do portu dSNAKE (lub portu MONITOR w stageboxie AR2412). Każdy użytkownik może dopasować mix monitorowy do własnych potrzeb, odciążając realizatora i dając mu możliwość skupienia się na miksie głównym dla widowni.

  • 32 wejścia Mono, mikrofonowo-liniowe (TRS + XLR)
  • 33 zmotoryzowanych tłumików
  • 3 wejścia Stereo (TRS)
  • 24 wyjścia Mix (XLR)
  • 4 grupy stereo
  • 2 wyjścia matrycowe
  • 4 grupy mutujące
  • 4 grupy DCA
  • 4 silniki efektowe
  • 4 wysyłki/powroty efektowe
  • 10 przypisywalnych klawiszy
  • 32x32 insterfejs audio USB
  • Kontrola DAW MIDI
  • Wyjście cyfrowe AES
  • Przywoływalne przedwzmacniacze AnaLOGIQTM
  • Qu-Drive - bezpośrednie wielokanałowe nagrywanie/odtwarzanie na dyskach USB
  • 7” ekran dotykowy
  • Biblioteka efektów iLive
  • dSNAKETM - zdalny port audio
  • Kompatybilność z systemem miksu personalnego ME
  • Qu-Pad – aplikacja na iPada
  • Cyfrowy trim, odwrócenie fazy, HPF, bramka, insert, 4-pasmowy korektor parametryczny, kompresor, delay na wszystkich wejściach
  • Instert, 4-pasmowy korektor, tercjowy korektor graficzny, kompresor, delay na wszystkich wyjściach Mix
  • Wbudowany generator sygnałowy
  • Analizator RTA ze wskaźnikiem poziomu szczytowego