Highlights small

Jesteś tutaj

Qu-16 Mikser cyfrowy

Komunikat o błędzie

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable w konsbud_logo() (linia 95 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).
  • Notice: Only variables should be passed by reference w konsbud_logo() (linia 98 z /home/konsaud/konsbud_marki/sites/all/modules/konsbud_custom/konsbud_custom.module).

QU-16 to nowa jakość cyfrowego miksowania wśród kompaktowych konsolet, wyróżniająca się innowacyjnym wyglądem oraz bogatą funkcjonalnością. Ten niewielki mikser zawiera wszystkie niezbędne funkcje zaczerpnięte prosto z topowych rozwiązań znanych z serii GLD oraz iLive

Qu-16 ma wystarczająco dużo mocy do zapewnienia realizacji wydarzeń na najwyższym poziomie.

Jest to idealny wybór zarówno dla osób zaczynających przygodę z cyfrowymi mikserami audio jak i dla tych, którzy mają z nimi pewne doświadczenia, lecz chcą zmienić dotychczas używaną konsoletę.

KSZTAŁT 

Mikser został wykonany z solidnej, giętej na zimno blachy Zintec. Obudowę zaprojektowano by zapewnić maksymalną wytrzymałość i sztywność, zachowując przy tym niską wagę oraz łatwość montażu w racku. Dodatkowym atutem jest fakt iż mikser nie zawiera żadnych wentylatorów, czyli jest absolutnie bezgłośny co ma niebagatelne znaczenie w warunkach studyjnych. Charakterystyczny kształt obudowy gwarantuje optymalny przepływ powietrza, eliminując tym samym potrzebę wykorzystania aktywnego chłodzenia. Ponadto konstrukcja daje dodatkowe korzyści w postaci użytecznej przestrzeni pod mikserem, którą możemy wykorzystać w dowolny sposób, trzymając w niej mikrofon, dysk USB czy „input listę”. 

DOŚWIADCZENIE W MIKSOWANIU

Gigantyczna moc przetwarzania i zaawansowana funkcjonalność w mikserze audio na niewiele się zda jeśli ich obsługa oraz dostęp nie będą błyskawiczne i intuicyjne. Już po pierwszym kontakcie z Qu-16 wyczuwa się lata badań nad ergonomią oraz doświadczenie realizatorskie osób projektujących, w celu zapewnienia naturalnego wyglądu oraz optymalnej wygody pracy. Nie chodziło tu o samo odtworzenie analogowego interfejsu, tylko o zaprojektowanie rozwiązania, które będzie przejrzyste, wygodne i intuicyjne dla wszystkich, zarówno fanów cyfrowego stylu jak i osób preferujących „starą szkołę” realizacji. 

 

PRZEDWZMACNIACZE ANALOGIQTM

Qu-16 posiada 16 przedwzmacniaczy AnalogiQTM  z możliwością przywoływania ustawień, dokładnością skoku wzmocnienia o 1dB oraz ścisłą integracją by zapewnić optymalną dokładność i jakość dźwięku. Analogowy sygnał jest konwertowany przez wysokiej klasy, niskoopóźnieniowe 24 bitowe analogowo-cyfrowe przetworniki, przetwarzany, a następnie konwertowany przez 24 bitowe przetworniki cyfrowo-analogowe. Przedwzmacniacze AnalogiQTM opracowywano i testowano przez wiele miesięcy, a wszystko po to by uzyskać klarowność, niewielkie zniekształcenia i ultra niski poziom szumu, zachowując przy tym ciepłe brzmienie czego brakuje wielu innym cyfrowym mikserom.

SUPERSTRIP

Wszystkie podstawowe funkcje przetwarzania kanału zostały zawarte w postaci przejrzystego panelu sterującego, z osobnym sterowaniem dla każdej z sekcji. Superstrip został uzupełniony o sterowanie ekranowe w celu podglądu wartości oraz wyboru bardziej szczegółowych parametrów, a wszystko to zostało zawarte w prostym i intuicyjnym menu. Przetwarzanie dla kanałów mono i stereo zawiera trim, polaryzację, filtr górnoprzepustowy, insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, kompresor i delay. Miksy stereo zapewniają insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, delay i regulację balansu.

ZMOTORYZOWANE TŁUMIKI 

Na początku automatyka tłumików zaczęła się pojawiać jako kosztowna opcja w studyjnych konsoletach lat 80, obecnie w świecie cyfrowych technologii stało się to normą. Mimo to niektórym droższym mikserom nadal brakuje tego udogodnienia, będącego kluczową funkcją w przypadku przywoływania ustawień i zmianie scen. Zmotoryzowane tłumiki są niezbędne do szybkiego miksowania, szczególnie gdy istnieje potrzeba realizacji wielu miksów monitorowych jednocześnie. Wystarczy jedynie wcisnąć klawisz ‘mix’, a fadery błyskawicznie wskażą poziomy wysyłek danego miksu.

Qu-16 posiada 17 zmotoryzowanych tłumików renomowanej firmy ALPS, 16 zawartych w 2 warstwach, umożliwiając natychmiastowy dostęp do wszystkich kanałów wejściowych i wyjściowych. Wszystko zostało ukryte w kompaktowej przestrzeni. Posiada również dedykowany tłumik master dynamicznie podążający za aktualnym wyborem szyny miksującej. Trzecia warstwa custom, pozwala użytkownikowi ustawić dowolną kombinację, kanałów wejściowych, wysyłek i powrotów efektów oraz mixów.

EFAKTY ILIVE

Algorytmy procesorów efektowych oraz dynamiki zostały zaczerpnięte z serii iLive pro touring. Wielu znanych realizatorów wybrało właśnie tą serię zamiast topowych pluginów oraz zewnętrznych urządzeń peryferyjnych. Qu-16  zawiera 4 stereofoniczne silniki iLive FX, zapewniające wspaniałe brzmienie klasycznych pogłosów, bramkowanych pogłosów, delaye, modulatory, flangery i inne. Sama biblioteka efektów rośnie wraz z kolejnymi aktualizacjami firmware. Powroty efektów mają swój dedykowany kanał, więc nie ma potrzeby wykorzystywania do tego celu kanałów wejściowych. Każdy stereofoniczny powrót efektu posiada 4 pasmowy korektor parametryczny.

POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE

Qu-16 został wyposażony w 5 rdzeni wysokowydajnych procesorów ARM, z dedykowanymi rdzeniami do obsługi wyświetlacza, interfejsu sterującego, transmisji USB, Qu-Drive wielościeżkowy zapis/odczyt USB, Ethernetu i automatyki tłumików. Ponadto rdzenie ARM oferują supernowoczesne przetwarzanie, równoległą pracę zapewniającą szeroką kontrolę, natychmiastowe działanie i błyskawiczną odpowiedź.

Zespół procesorów DSP miksera wykorzystuje nową generację dwurdzeniowych DSP, co daje 10 rdzeni, przy czym 8 z nich jest dedykowanych do przetwarzania kanałowego i miksu. Dzięki tak potężnej mocy obliczeniowej, z której aktualnie jest wykorzystywana tylko część, Qu-16 ma potencjał, który może być wykorzystany w kolejnych aktualizacjach oprogramowania w postaci dodatkowej funkcjonalności.

Architektura DSP miksera Qu-16 operuje na różnych dokładnościach bitowych, dopasowanych do konkretnych algorytmów jak 48 bitów na krytyczne funkcje EQ, czy 56 bitowy akumulator na szynach miksujących, co jest szczególnie istotne by wydobyć każdy niuans dźwięku i zawrzeć go w końcowym miksie.

dSNAKE

Qu-16 jest samowystarczalnym mikserem, do którego wystarczy podłączyć analogowe okablowanie. Do podpięcia miksera ze sceną zamiast ciężkiego analogowego multicore’a można użyć wygodnego kabla Cat5, co jest szczególnie przydatne przy realizacji FOH. Qu-16 posiada cyfrowy port dSNAKE, pozwalający na podłączenie ze stageboxami AR2412, AR84 czy AB168. dSNAKE jest autorskim protokołem sieciowym, zapewniającym transport sygnału z opóźnieniem jedynie 105us przy kablu o długości do 120m.

 

DOTYKOWA OBSŁUGA 

Wyświetlacz o rozdzielczości 800 x 480, 16-bitów głębi kolorów i dedykowany enkoder sterujący, pozwalają na błyskawiczny i prosty dostęp do wszystkich ustawień. Qu-16 charakteryzuje przyjazny i przemyślany interfejs, dedykowane przyciski, zakładki ekranowe, szybkie doprowadzanie do wskaźników poziomów czy widoku analizatora RTA, efekty, przetwarzanie kanału, połączenia USB, sceny, ustawienia menu i wiele innych.

PRZYWOŁYWANIE USTAWIEŃ 

Podstawową zaletą cyfrowego miksowania dźwięku jest możliwość zapisywania i wczytywania scen (snapshot) za pomocą jednego przycisku. W Qu-16 można zapisać do 100 scen. Kanały oraz miksy można zabezpieczyć przed przywoływaniem. Przykładowo jeżeli instrument lub mikrofon jest zamieniony po próbie dźwięku, kanał może być zabezpieczony przed przywołaniem tak by ustawienia nie zostały nadpisanie przez scenę. W przypadku, gdy na chwilę przed startem wydarzenia zachodzi potrzeba podłączenia odtwarzacza mp3 czy miksu dla telewizji, kanały lub szyna miksująca może zostać zabezpieczona przed jakąkolwiek zmianą sceny.

Dodatkowo, zmiana pojedynczego parametru może zostać zablokowana dzięki Recall Filters lub Global Recal Filters. Ta funkcja może być przydatna również, gdy zachodzi potrzeba ustawienia korektora graficznego w celu skompensowania zmiany odpowiedzi impulsowej po wejściu publiczności na sale. Własne ustawienia takich elementów jak EQ, kompresor, ustawienia kanału lub efektu mogą być zapisane w bibliotece.  Dzięki temu użytkownik otrzymuje szybki dostęp do brzmienia ulubionego mikrofonu, pogłosu i możliwość ich wykorzystania na innych kanałach czy show. Ustawienia bibliotek, scen i całe show można zapisać na pendrive, w ten sposób będą gotowe do użytku na innym egzemplarzu Qu-16.

TRANSMISJA USB AUDIO

Qu-16 ma wbudowany interfejs audio, pozwalający na transmisję do 24 kanałów do komputera Mac lub PC. Powrót z komputera może być łatwo przypisany do kanału wejściowego.

Interfejs na Mac OS X jest prawdziwie plug‘n’play, gdyż nie wymaga instalacji dodatkowego sterownika do działania. Jest automatycznie rozpoznawany przez każdy DAW wspierający Core Audio, np. Logic, Cubase, Reaper i Pro Tools. 

Dla komputerów z Windows dostępne są kompatybilne sterowniki ASIO i WDM. 

Klasyczna kontrola MIDI jest tunelowana poprzez połączenie USB, dzięki czemu można w łatwy sposób przypisać tłumiki do śladów w DAW.  Sterownik do kontroli DAW  pozwala na łatwą konfigurację i emulację protokołów HUI lub Mackie Control na systemach Mac OS X.

QU-DRIVE

Qu-16 ma zintegrowany wielośladowy rekorder USB,  który potrafi nagrać i odtworzyć 18 kanałów w jakości 48kHz 24bit bezpośrednio do/z twardego dysku na USB. Rejestracja nagrań wielośladowych lub stereo nigdy nie była tak łatwa. Wielośladowe ścieżki mogą zostać odtworzone z powrotem na 16 kanałach mono i ST1. Ścieżki stereo z dysku twardego są odgrywane na ST3.

QU-PAD

Zainstaluj aplikację Qu-Pad na iPada, dzięki której będziesz mógł sterować swoim Qu-16. Bez problemu ustawisz monitory na scenie, swobodnie przejdziesz się po całym obiekcie optymalizując system frontowy, po czym zrealizujesz koncert w samym środku widowni. Qu-Pad łączy się z mikserem poprzez WiFi dając bezpośredni dostęp do wszystkich niezbędnych parametrów i ustawień. Qu-Pad wymaga połączenia routera WiFi lub access pointa z portem Qu-16 Network.   

ME -  SYSTEM MIKSU PERSONALNEGO

Qu-16 jest w pełni kompatybilny z serią mikserów do odsłuchu personalnego ME. Dowolna liczba mikserów personalnych ME-1 może być połączona w łańcuch urządzeń do portu dSNAKE (lub portu MONITOR w stageboxie AR2412). Każdy użytkownik może dopasować mix monitorowy do własnych potrzeb, odciążając realizatora i dając mu możliwość skupienia się na miksie głównym dla widowni.

 

  • 16 wejść Mono (TRS + XLR)
  • 3 wejścia Stereo (TRS)
  • 16 szyn
  • 12 wyjść Mix (LR, Mono Mix 1-4, Stereo 1-3)
  • 4 silniki efektowe
  • Wyjście cyfrowe AES
  • 19” montowalne w racku
  • Ruchome tłumiki
  • Przywoływalne  przedwzmacniacze AnaLOGIQTM 
  • Qu-Drive bezpośrednie wielokanałowe nagrywanie/odtwarzanie na dyskach USB
  • Panel dotykowy o rozdzielczości 800x480
  • Biblioteka efektów iLive FX
  • Zdalny port audio dSNAKE
  • Kompatybilny z systemami odsłuchu personalnego ME
  • Aplikacja na iPada Qu-Pad
  • Transmisja USB Audio
  • Sterowanie DAW MIDI
  • 4 Grupy mutujące
  • 4 grupy DCA
  • Trim, polaryzacja, filtr górnoprzepustowy, bramka, insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, delay na wszystkich wejściach
  • Insert, filtr tercjowy, kompresor, delay na głównych szynach Main LR, I Mono Mix 
  • Insert, 4 pasmowy filtr parametryczny, kompresor, delay na wyjściach stereofonicznych
  • Wbudowany generator
  • Analizator RTA z wskaźnikiem szczytu